Vremeplov

Portal i Festival animiranih sećanja o Novom Sadu

Festival animiranih sećanja

Vremeplov je portal i Festival kulturno-istorijskih i ličnih sećanja na Novi Sad, predstavljenih sa drugačijeg umetničkog i kulturološkog aspekta kroz formu najnovijih medija ali uz upoznavanje i upotrebu zaboravljenih formi. Festival će se održavati svake druge subote u septembru u Novom Sadu u organizaciji i produkciji Udruženja za video umetnost Videomedeja.

Vremeplov je namenjen posetiocima svih uzrasta.  Svako festivalskog izdanja ima specifičnu temu vezanu za Novi Sad nekad. Osnovna ideja je uključivanje što većeg broja građana u kulturne tokove i očuvanje kulturne baštine kroz digitalizaciju i najnovije forme i medije. Uključivanje dece u promišljanje, bolje razumevanje i kritičko preispitivanje sopstvenog okruženja ali i upoznavanja sa Evropom i običajima različitih nacija i naroda. Najviše smo usmereni na decu i mlade jer su oni naša nada i budućnost.

Inovativni, interaktivni, hipnotički projekat Vremeplov uključuje građane u Festival koji je baziran na spoju različitih medija i umetničkih disciplina: sinemagraf, film, video, animacija, fotografija, zvuk, dizajn, performans, igra, arhitektura, strip, moda, muzika, knjiga…

Program i aktivnosti festivala Vremeplov

  • VR (virtuelna realnost) upoznavanje sa velikim prirodnim rezervatom, sa divljim životinjama ili putovanje kroz vreme npr. u 1921. godinu,
  • Sinemagrafi najnoviji hipnotički medij, animirane i oživljene stare fotografije Novog Sada,
  • Filmski Vremeplov filmići o fenomenalnim i iznenađujućim činjenicama, sećanjima i zanimljivostima o Novom Sadu radi lakšeg i zabavnijeg usvajanja i širenja kulture i obrazovanja. Korišćenje JupiJE kratkih video formi kao inovativne pedagogije.
  • Vintidž digitalna galerija zanimljive istorijske ili lične fotografije i video zapisi, neverovatne istorijske snimke iz celog sveta (npr. video snimak prvog mobilnog telefona iz 1922 godine), stare reklame eks JU, tradicionalni ručni vez – što je nekada visio iznad svakog šporeta, stare mape Novog Sada, razglednice isl..
  • QR kodovi postavljeni po Novom Sadu, skeniranjem se na telefonu pojavljuju emisije o Novom Sadu, sinemagrafi, fotografije, priče i drugi kulturni sadržaji.
  • Izvođački programi deca nastupaju (koncert, recitacija, performans isl),
  • Izložba na zadatu temu deca bi pravila plakat, crtež, fotografiju, kolaž i druge prihvatljive oblike i tehnike prigodne za papir po slobodnom izboru. Napravili bismo izložbu najboljih dečijih radova koji uspešno menjaju okolinu i doprinose novom viđenju i razvoju Novog Sada.
  • Humanitarna akcija udomljavanje životinja, prodaja starih knjiga, garderobe, igračaka, suvenira isl. radi prikupljanja novca za pomoć deci ili životinjama isl,
  • Aktivizam deca bi bila uključena i u osmišljanje radne ili neke druge akcije tokom događaja, a najbolja ideja bi se realizovala,
  • Ozelenjavanje posadiće se zelenilo, cveće ili drveće na nekom zgodnom mestu u našem gradu.
  • Snimanje građana – ispred specijalnog platna (Chroma key), projekat neobično i inovativno uključuje građane da postanu deo samog umetničkog dela i starog Novog Sada.
  • građani bi se slikali ispred zelenog platna u određenim satima i uz pomoć snimatelja i načinjenog novog snimka. U montaži postajali bi deo same te Fotografije ili videa
  • tražila bi se pisana saglasnost učesnika da pristaju da ti snimci gde oni učestvuju budu obrađivani, javno objavljivani, da postanu i ostanu deo online galerije i arhiveovog projekta
  • ti video ili foto zapisi bi postali deo internet platforme Vremeplov u vidu digitalne galerije
  • građanima bi elektronski bilo poslato novonastalo delo u kojem su oni akteri i tako bi novo nastali zapisi postali i deo ličnih arhiva
  • Sigrarije – zabavne i zaboravljene igre za decu (ali i odrasle koji se tako osećaju)
  • u toku trajanja Festivala bi se pored savremenih formi predstavile i organizovane zabavne igre za decu koje su se nakad igrale na ovim podnebljima
  • igre o kojima bi deca nešto saznala i naučila su: lastiš, kolariću paniću, između dve vatre, trule kobile, šuge, preskakanje konopca, šareno jaje, fote, partizani i nemci isl.
  • mnoga deca više ne igraju te igre, čak ni nisu čula za njih pa bi se deci objasnila pravila i pustio bi im se video tutorial kako bi se upoznala i lakše naučila te igre
  • pozvali bi decu od 4-15 godina i roditelje, a posebno bi pozvali i uključili osnovne škole iz kraja kako bi se savladale igre i kako bi deca nastavila tradiciju
  • roditelji bi bili pozvani da aktivno učestvuju prisećajući se detinjstva uz priče deci ali i u pokazivanju i prenošenju veština igranja igara
  • delila bi se tradicionalna novosadska užina ili grickalice tokom pauze
  • Kviz uključivanje građana koji nisu konzumenti kulturno-umetničkih dešavanja u promišljanje kulture i načina života Novog Sada kroz zabavnu formu kviza. Sadržaj pitanja bi bio vezan za kulturu, istoriju, zanimljivosti i priče o Novom Sadu,
  • Modni Vremeplov građanima bi putem internet portala bile predočene fotografije kakva je moda bila u gradu u kom periodu, kako bi im se olakšalo pripremanje i kakvu garderobu da izaberu za 3. Vremeplov a tako bi se i upoznali sa jednim kulturnim razdobljem u našem gradu kroz modu.
  • Muzički Vremeplov do devedesetih godina prošlog veka,
  • Vremeplov duhovne i materijalne kulture građani donose svoje vredne stare stvari, i na taj način razmenjuju uspomene i sećanja,
  • Divan otvoreni razgovori i sećanja građana radi očuvanja žargona, normi ponašanja, sredstva sporazumevanja, religije, znanja, vaspitanja i obrazovanja, umetnosti, ideologija, navika, običaja isl.,

Novi Sad će oživeti i postati deo kulturne digitalne baštine i online galerija. Kroz najnoviji hipnotički medij – SINEMAGRAF, na izložbi tokom festivala, duh grada biće prikazan kroz drugačiju video formu tj. kroz oživljene, animirane stare fotografije na velikim ekranima ili projektorima.

Ø     Prijave  fotografija na : https://vremeplov.in.rs/prijava-za-konkurs-vremeplov/

Ø     Prijava za volontiranje na festivalu Vremeplov : https://vremeplov.in.rs/volontiraj/

Ulaz na festival je besplatan jer je neophodno razumeti važnost edukacije mladih u oblasti kulture, istorije, umetnosti i novih medija jer su oni budućnost naše dece i zajednice.

Dočekujemo vas sa osmehom, hranom za dušu ali i telo 🙂

O portalu Vremeplov festival animiranih sećanja

Pravljenje velike baze podataka sa arhivskim video i foto materijalom o Novom sadu ali i sa delom posvećenim svetskim trendovovima i istoriji, ali samo najinteresantnijih zapisa koji su stariji više od 70 godina.

Posvećenost u istraživanju i prikupljanju video i foto zapisa kao i postavljanje istog na internet očuvaće istoriju u savremenoj digitalnoj formi i približiće je građanima kroz najsavremeniji i najrasprostranjeniji internet medij. Takvo putovanje kroz vreme putem vizualizacije ostaviće siguran trag u sećanju, pogotovo mladih i dece koja kroz priče ne mogu da zamisle i zapamte našu istoriju i tradiciju jer su rođeni u doba vizuelnih medija i naučeni su da pamte kroz slike.

Očuvanje duhovne i materijalne kulture kroz razvoj internet foto i video galerije.

Na sajtu Vremeplova posetioci mogu da se upoznaju sa zanimljivim istorijskim ili ličnim fotografijama i video zapisima iz davnina, putuju kroz vreme i pogledaju video snimak prvog mobilnog telefona iz 1922 godine, neverovatne stare slike, vintidž fotografije ili istorijske snimke iz celog sveta, stare reklame ex YU, tradicionalni ručni vez što je nekada visio iznad svakog šporeta, kao i kako je nekad izgledao  Novi Sad.

Pratite i našu Facebook stranicu: https://www.facebook.com/vremeplov.in.rs/ i budite prvi obavešteni i upoznati sa novim vintidž materijalom, običajima i događajima.

Postanite deo Vremeplova i kulturnog nasleđa Novog Sada

Ukoliko budete zainteresovani da se uključite da doprinesete očuvanju istorije i ličnih sećanja na Novi sad i postanete naš saradnik, partner, sponzor, pokrovitelj , učesnik na Festivalu ili na vaš način, molimo vas da nas kontaktirate na festivalvremeplov(at)gmail.com

festival animiranih sećanja vintidž moda
festival animiranih sećanja katedral novi sad

Značaj i ciljevi festivala animiranih sećanja

  • Na jedan interaktivan i zanimljiv način Festival animiranih sećanja promoviše kreativnost, originalnost, značaj edukacije i kulturnog nasleđa.
  • Festival animiranih sećanja bi se ponavljao svake godine kako bi se što više dece i mladih uključilo i edukovalo. Cilj je da čuvaju svoju kulturu, istoriju i kulturnu baštinu na savremen način u vremenu u kojem žive
  • Vrednost sećanja, istorije grada Novog Sada kao i stvaranje ličnog porodičnog stabla postala bi važan deo naše kulture
  • Očuvanjem svetske kulturne raznolikosti, održavamo i razvijamo kulturne različitosti i ljudsku kreativnost.
  • Razumevanje kulturnog nasleđa različitih zajednica, promišljanje kulture, istorije i načina života i kritičko preispitivanje sopstvenog okruženja olakšava interkulturni dijalog i podstiče međusobno poštovanje drugih načina života.
  • Značaj ovog kulturnog događaja i portala se ogleda u samoj kulturnoj manifestaciji. Ali takođe i u bogatstvu znanja i veština koje se prenose kroz generacije i nove medije.
  • Kada se neki običaj ne upražnjava ili ne održava, on prestaje da bude deo kulturnog nasleđa. Vremeplov istovremeno doprinosi identifikaciji, zaštiti i očuvanju kulturnog nasleđa i negovanju osećaja ponosa među zajednicama.
  • Vremeplov festival animiranih sećanja predstavlja spoj novih i starih običaja kroz socijalizaciju i različite forme izražavanja.

O konkursu

Povodom održavanja Festivala animiranih sećanja o Novom Sadu – VREMEPLOV, Udruženje za video umetnost VIDEOMEDEJA raspisuje konkurs tragajući za porodičnim filmovima, fotografijama iz ličnih albuma ali i za raznovrsnim umetničkim sadržajem, kulturnim programima kao i akcijama koje će promeniti svet, ups, u stvari vašu okolinu, ili ipak svet?! Spremite i ručno izrađene suvenire ili stare predmete koje su voleli vaše bake i deke pošto ćete imati priliku da ih pokažete ili prodate u humanitarne svrhe na vintidž bazaru Vremeplova.

Prijavljivanje se vrši putem naših onlajn prijava koje možete popuniti na sajtu https://vremeplov.in.rs/prijava-za-konkurs-vremeplov/ i potpuno je besplatno. Ako nemate mogućnosti da nam elektronski pošaljete skeniranu fotografiju ili drugi vizuelni materijal, kontaktirajte nas putem mejla: konkurs.vremeplov@gmail.com ili nam pošaljite poruku putem fejsbuka https://www.facebook.com/vremeplov.in.rs pa ćemo zajednički naći neko drugo rešenje.

Tema 3. Vremeplova i konkursa je Zmaj Jovina ulica, Novi Sad.

Ovogodišnja tema Vremeplova je Zmaj Jovina ulica. Ukoliko nemate fotografije vezane za ovu lokaciju, molimo vas da nam pošaljete druge fotografije vezane za Novi Sad. One će biti razmatrane za neka naredna Festivalska izdanja.

Prijavljivanje se vrši putem naših online prijava koje možete popuniti na sajtu. Ovo je potpuno besplatno, odnosno nemate nikakve troškove prema Organizatoru.

Ako nemate mogućnosti da nam elektronski pošaljete skeniranu fotografiju, kontaktirajte nas putem emaila: festivalvremeplov(at)gmail.com ili putem facebooka https://www.facebook.com/vremeplov.in.rs/ pa ćemo zajednički naći neko drugo rešenje.

 

vremeplov stara zmaj jovina

Vremeplov je autorski i nezavisan projekat Ivane Sremčević Matijević koji se realizuje u produkciji i organizaciji Udruženja za video umetnost VIDEOMEDEJA.

dunavsko jezero novi sad
dunavsko jezero novi sad.ezgif

O sinemagrafu:

SINEMAGRAF (Cinemagraph) NAJNOVIJI HIPNOTIČKI MEDIJ UMETNOSTI, uspon likovnog GIF-a

Na raskršću između fotografije, umetnosti i bioskopa nastao je Sinemagraf.

Sinemagraf kombinuje fotografiju i video kako bi stvorio jedinstven i privlačan vizuelni doživljaj. Sinemagrafi su fotografije u kojima se javlja manji i ponavljani pokret koji formira video klip. Oni se objavljuju kao animirani GIF-ovi ili u drugim video formatima i mogu predstaviti iluziju da gledalac gleda animaciju.

Sinemagrafi se prave od niza fotografija ili video zapisa i koristeći softver za uređivanje slika i montažu videa. Oni komponuju fotografije ili video frejmove u beskonačnu petlju sekvencijalnih kadrova. Ovo je učinjeno na takav način da se kretanje u delu subjekta između izlaganja percipira kao ponavljajuće ili kontinuirano kretanje, nasuprot miru ostatka slike.

Sinemagrafi su korišćeni za velike oglasne kampanje, ali veoma dobro prolaze i na društvenim mrežama i kao nova umetnost.

Termin ” Cinemagraph ” skovali su američki fotografi Kevin Burg i Jamie Beck, početkom 2011. Koristili su ovu tehniku kako bi dodali više umetničkih elementa svojim modnim fotografijama.

 

vremeplov festival animiranih sećanja